Köp
Vid beställning över Internet träffas avtal om köp när din betalning blivit godkänd.
Priser
Alla priser är inklusive moms och fraktavgiften tillkommer enligt fraktvillkoren nedan. Erbjudanden gäller så länge lagret räcker. Vi reserverar oss för eventuella prisjusteringar på grund av ändringar i valutakurser eller globala prisförändringar på mattor.
Frakt
Vi på Nordic Loom vill att din shoppingupplevelse ska vara så smidig och förutsägbar som möjligt. Därför erbjuder vi alltid alla beställningar mot en fast fraktavgift på 75 SEK, oavsett storlek på order eller typ av matta. På så sätt kan du handla tryggt och veta exakt vad din leverans kostar – inga överraskningar.
Fraktvillkor för leveranser till Sverige
DHL Service Point – Standardfrakt
Standardfrakt levereras från vårt lager onsdagar och torsdagar.
Leveranstid 1 – 14 vardagar*
* Leveranstiden gäller för beställningar som genomförs innan kl.23.59 tisdag.
För beställningar som görs på helger eller efter tisdag kl.23.59 räknas leveranstiden från nästkommande onsdag veckan efter.
Ångerrätt
På Nordic Loom vill vi att du ska vara helt nöjd med ditt köp. Därför erbjuder vi ångerrätt i enlighet med Distansavtalslagen, vilket ger dig rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit din beställning.
Så använder du din ångerrätt:
- Meddela oss – Kontakta vår kundtjänst via mejl inom 14 dagar från att du tagit emot varan. Ange ditt ordernummer och meddela att du vill nyttja din ångerrätt.
- Förpacka varan – Produkten ska returneras i samma skick som du mottog den, med originalförpackning och eventuella etiketter kvar. Detta är viktigt för att vi ska kunna godkänna returen.
- Skicka tillbaka varan – Följ returfraktinstruktionerna från vår kundtjänst. Nordicloom står för kostnad av retur.
Återbetalning: När vi har mottagit och kontrollerat din retur återbetalas hela beloppet (inklusive ursprunglig fraktkostnad) till samma betalningsmetod som du använde vid köpet. Återbetalning sker vanligtvis inom 14 dagar från att vi mottagit returen.
Observera: – Ångerrätten gäller inte för specialbeställda eller måttanpassade mattor, om inget annat är överenskommet. – Mattor som har tydliga tecken på användning eller skada omfattas inte av ångerrätten.
Vid utnyttjande av ångerrätten, vänligen klicka på in på vårt retur-formulär: https://www.nordicloom.se/page/reklamation-och-retur
Garanti/reklamation
Hos Nordic Loom står vi för kvalitet och vill att du ska känna dig trygg med ditt köp. Därför erbjuder vi garanti och reklamationsrätt på alla våra produkter, så att du kan handla med förtroende och vetskapen om att vi alltid finns här för att hjälpa dig om något inte skulle motsvara dina förväntningar.
Reklamationsrätt Om din matta skulle visa sig ha ett fabrikationsfel eller någon form av kvalitetsbrist, erbjuder vi reklamationsrätt i enlighet med gällande konsumentlagstiftning. Det innebär att du har rätt att reklamera produkten inom 3 år från köpet, så länge felet inte beror på slitage eller ovarsam hantering.
Så här reklamerar du en vara:
- Kontakta vår kundtjänst – Skicka ett mejl med ditt ordernummer, en beskrivning av felet, samt bilder som visar vad som är fel på produkten.
- Vänta på återkoppling – Vi går igenom ditt ärende och kontaktar dig med nästa steg så snart vi kan.
- Åtgärd – Om reklamationen godkänns erbjuder vi en reparation, byte eller återbetalning beroende på situationen och felets art.
Garanti Vi erbjuder även en garanti på våra produkter, vilket innebär att vi garanterar att din matta håller en hög standard och är fri från tillverkningsfel. Garantitiden varierar beroende på produkttyp, så läs gärna specifik produktinformation för detaljer om just din matta.
Observera: – Garantin och reklamationsrätten gäller inte för skador orsakade av normalt slitage, felaktig användning, eller olyckshändelser. – Mattor som är specialbeställda eller modifierade efter köp omfattas av andra villkor.
14 dagars öppet köp
Vi på Nordic Loom vill att du ska känna dig trygg med ditt köp. Därför erbjuder vi 14 dagars öppet köp på alla våra mattor. Det ger dig möjligheten att i lugn och ro bestämma om din nya matta passar perfekt i ditt hem.
Så fungerar vårt öppet köp:
- Tänk efter hemma – Placera mattan i ditt rum och känn efter om den harmoniserar med din inredning och stil. Du har upp till 14 dagar på dig att bestämma dig.
- Retur vid ånger – Om du av någon anledning inte är nöjd, kontakta vår kundtjänst innan 14-dagarsperioden har gått ut. Varan ska vara i originalskick och förpackning när du returnerar den.
- Enkel återbetalning – När vi har mottagit och kontrollerat mattan återbetalas ditt köpbelopp till samma betalningsmetod du använde. Vår målsättning är att göra återbetalningen så snart som möjligt, vanligtvis inom 14 dagar efter att vi mottagit returen.
Vänligen notera: – Mattor som visar tecken på användning eller skador omfattas inte av öppet köp. – Specialbeställda mattor är inte inkluderade i vår 14-dagars öppet köp-policy, om inget annat är överenskommet.
Retur
Om du av någon anledning inte är nöjd med din nya matta, erbjuder vi enkel och smidig returhantering.
Så här gör du en retur:
- Kontakta vår kundtjänst – Skicka ett mejl till oss inom 14 dagar från att du mottagit din beställning. Ange ditt ordernummer samt orsaken till returen.
- Förpacka varan – Se till att mattan är i samma skick som när du mottog den, med originalförpackning och eventuella etiketter kvar.
- Skicka tillbaka varan – Följ instruktionerna från vår kundtjänst för returfrakt. Nordicloom står för returkostnaden.
Återbetalning: När vi har mottagit och inspekterat returen återbetalas beloppet till samma betalningsmetod som användes vid köpet. Återbetalningen sker vanligtvis inom 14 dagar från att vi mottagit returen.
Observera: – Mattor som har tydliga tecken på användning eller skada kan inte godkännas för retur. – Specialbeställda mattor omfattas inte av vår returpolicy, om inte annat överenskommits.
Har du frågor om returer eller vill ha mer information? Tveka inte att kontakta vår kundtjänst – vi finns här för att hjälpa dig!
Faktura, Klarna
Har du ett svenskt personnummer eller organisationsnummer kan du bli fakturerad och betala i efterskott. Om du väljer faktura skickas betalningsinstruktion från Klarna med 30 dagars förfallodatum från det att vi skickat din vara för leverans. Ingen extra avgift tillkommer vid köp mot faktura däremot utgår påminnelseavgift och dröjsmålsränta vid sen betalning. Vid inkasso tillkommer inkassoföretagets kostnader och avgifter. När du väljer faktura gör Klarna en kreditvärdering vilket innebär att Klarna inhämtar en kreditupplysning. Om köpet inte går igenom med faktura kan du genomföra beställningen med någon annan av de betalningsmetoder som vi erbjuder. Har du frågor gällande faktureringen genom Klarna är du välkommen att kontakta dem på telefon 08 – 120 120 00. För fullständiga villkor hänvisas till Klarna.
Klarna Köpvillkor
Delbetalning
Genom ett samarbete med Klarna kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning, Klarna konto. Det finns flera alternativ att välja på och du väljer själv det mest passande. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Alla köp du gör via Klarnas tjänst Klarna Konto sammanställs på en kontofaktura månatligen.
Fel vid leverans
Skulle någonting ha blivit fel i er leverans, fel eller skada på en vara, fel vara eller fel antal varor kontaktar du vår kundservice info@nordicloom.se Felet skall anmälas inom skälig tid efter det att varan mottagits. Rugstore står för alla kostnader inklusive transport vid en godkänd reklamation. Nordicloom.se förbinder sig att alltid följa ARN (Allmänna Reklamationsnämndens) rekommendationer.
Transportskador
Synliga skador på godset skall anmälas till vår kundtjänst: e-post info@nordicloom.se eller till DHL inom skälig tid efter upptäckten. Dolda transportskador skall anmälas till vår kundtjänst på 0760-38 89 81 eller vår mail info@nordicloom.se
Specialgjord/anpassade beställningar
Vid köp av mattor specialanpassat enligt era egna önskemål så som köp av gångmattor på metervara, mattor på specialmått, entrémattor på metervara och heltäckningsmattor erbjuds ingen ångerrätt då dessa order är helt producerade och speciellt gjorda åt er som kund efter er order.
Ej utlösta paket
Mattor som beställts men som ej är utlösta eller som returneras till oss på grund av att du som köpare inte varit tillgänglig trots upprepade leveransförsök, kommer att debiteras 395 SEK inklusive moms för administrativa kostnader. Vid specialbeställningar så debiteras hela ordervärdet.
Sekretess och hantering av personuppgifter
När du lägger en beställning eller registrerar dig som kund uppger du dina personuppgifter. I samband med din beställning eller registrering godkänner du att vi lagrar och använder dessa uppgifter för att fullfölja vårt åtagande gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation vi har med dig för att kunna tillhandahålla den service du förväntar dig av oss. Nordicloom.se kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part, undantag gäller våra partners för leveranser och betalning. Enligt PUL (Personuppgiftslagen) har du rätt att få den information vi har registrerat om dig. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen rättas eller tas bort utan att ange någon anledning.
Cookies
Nordicloom.se använder cookies för att tillhandahålla en smidig väl fungerande e-handel. Cookies används bland annat för att hantera innehållet i din kundvagn samt din inloggning. Vi använder oss också av cookies för att mäta och optimera vår marknadsföring. Om din webbläsare är inställd för att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att lägga din beställning över Internet. Du kan i så fall enkelt ändra denna inställning i din webbläsare.
Minderåriga
Vi ingår inte avtal med minderåriga (personer under 18 år) utan målsmans skriftliga godkännande.
Villkor för presentkort
Presentkortet är endast giltigt för inköp av produkter hos Nordicloom.se och kan inte användas tillsammans med andra presentkort. Presentkortet är giltigt till och med datumet som presentkortet är märkt med. Väljer du att lämna tillbaka en matta som är köpt med ett presentkort sker din återbetalning i form av ett nytt presentkort från vilket returfraktkostnaden är avdragen. Om du inte utnyttjat hela presentkortets värde vid ett köp får du ett nytt presentkort på mellanskillnaden. Presentkortet är en värdehandling och bör likställas med kontanter och behandlas därefter. Nordicloom.se tar inte ansvar för förlorade, stulna eller skadade presentkort.
Alternativt tvistlösningsförfarande
I tillfälle av tvist som inte kunnat åtgärdats genom direktkontakt med Nordicloom.se har du som konsument möjlighet att vända dig till Allmänna reklamationsnämnden som är en nämnd för alternativ tvistlösning vid konsumenttvister www.arn.se. Adress: ARN, Box 174, 101 23 Stockholm. Vid tvist följer Nordicloom.se allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Du har även möjlighet att använda EU-kommissionens plattform för tvistlösning online www.ec.europa.eu/odr.
Kontakt
Du kan enkelt nå oss på Nordic Loom genom att skicka ett mejl till info@nordicloom.se eller ringa oss på 0760-38 89 81. Vi ser fram emot att hjälpa dig!